Privat Bedrift Borettslag

Du er nå på bedriftsiden. Er du privatkunde? Bytt til Privat (tidligere HomeNet)

Benify effektiviserer arbeidsprosesser med skybasert kontaktsenter

Minskede antall kundesaker og økt kundetilfredshet

Benify er et skandinavisk IT-selskap som tilbyr en nettportal der arbeidsgivere kan tilby ansatte lønnsrelaterte fordeler. Selskapet mottar 100 kg kvitteringer daglig som må sorteres riktig. Tidligere ble dette håndtert manuelt, men takket være samarbeid med GlobalConnect er det nå digitalisert.

500 000 fysiske kvitteringer per år sysselsatte ti ansatte hos Benify på heltid. Arbeidet tok mye tid og manglet skalerbarhet og fleksibilitet. I tillegg var det vanskelig å ha oversikt over arbeidet og analysere eventuelle feil i kvitteringshåndteringen

En skybasert løsning

For å effektivisere og fremtidssikre Benify foreslo GlobalConnect en kontaktenter-løsning basert på Genesys Cloud. Den skybaserte tjenesten kobler sammen alle kanaler og kontaktveier og gir full kontroll på alle saker. Løsningen har også innebygd automatisering som effektiviserer på to nivåer – AI for ansatte og selvbetjening for kundene.

Gjennom det åpne API-et muliggjøres integrasjon mot bakenforliggende systemer og funksjoner. Det finnes over 400 ferdige integrasjoner og tilleggsapplikasjoner for spesialtilpasninger, for eksempel en chatbot som håndterer den innledende dialogen med kundene.

– Med Genesys Cloud mister vi aldri en kunde. Vi ser også fordelen med å ha Genesys Cloud integrert med Salesforce for å få maksimal nytte og effekt fra de beste av to verdener, sier Philip Hagenfeldt, Operations System Lead hos Benify.

Merkbare resultater

Andre fordeler med den nye løsningen er blant annet effektivisering av arbeidet med kvitteringshåndtering, noe som igjen har ført til betydelige besparelser i både tid og penger – omtrent 9 millioner NOK.

I Benifys tilfelle har bruken av løsningen ført til at antallet innkommende saker til kundeservice har blitt redusert med 5 %. Store mengder papir har blitt byttet ut med strukturert data i en digital portal. Fra forskjellige systemer til alt på ett sted, med muligheten til enkelt å skreddersy fordeler for hver enkelt kunde.

– Vi har gått fra enveis kommunikasjon til målrettet og interaktiv dialog med kundene, og fra gjetninger og intuisjon til velbegrunnet strategi basert på data, sier Hagenfeldt.

Vil du vite mer eller booke en kostnadsfri prøveperiode?

Fyll ut skjemaet nedenfor så kontakter vi deg få fort som mulig!

Kan din bedrift få fiber?

Fiber er markedets raskeste internettforbindelse. Sjekk om din bedrift også kan få alle fordelene med lynrask fiber.