Nyheter / Takeaway ble redningen for mange restauranter under pandemien
Nye muligheter i en vanskelig tid
Med lysere dager og våren innen rekkevidde har vi lyst til å løfte frem noen av våre kunders suksesshistorier. Det er nemlig ikke slik at koronapandemiens inntog kun har ført med seg negative konsekvenser. Det har også ledet til en rekke nye muligheter i markedet som enkelte bedrifter og bransjer har kunne dra nytte av. Dette gjelder mange, deriblant Just Eat. Med fokus på å gi kunder et fantastisk tilbud om hjemlevering av mat fra alle verdens hjørner, har Just Eat opplevd økende etterspørsel og vekst siden mars i fjor.
Digitale løsninger ble redningen
I en hverdag med strenge restriksjoner og anbefalinger om å holde seg hjemme har etterspørselen etter hjemlevering av diverse varer og tjenester blitt mer aktuelt enn noen gang. Just Eat er en takeaway-plattform hvor du som kunde kan bestille mat fra over 800 restauranter på landsbasis. For å kunne håndtere den høye etterspørselen har Just Eat vært nødt til å utvide sine digitale plattformer og oppgradere kapasiteten på sine nettverkstjenester.
Med mange skiftende restriksjoner har det vært vanskelig for restauranter i hele Norge å holde hodet over vann. Derfor har takeaway-plattformer, slik som Just Eat, blitt redningen for mange under koronapandemien. Gjennom å tilby kundenes favorittmat levert hjem via plattformen til Just Eat, har mange restauranter kunnet opprettholde den daglige driften, til tross for perioder med restriksjoner og skjenkestopp.
– Uavhengig av koronapandemien har vi høye ambisjoner om å bli størst på vårt felt i Norge, og vi er opptatt av å hele tiden fornye oss etter kundenes behov og ønsker. I takt med at stadig flere aktører benytter seg av vår plattform har vi vært nødt til å øke kapasiteten på våre nettverkstjenester. Tryggheten bak sikre og raske forbindelser har vært helt essensielt i denne perioden, og med hjelp og støtte fra GlobalConnect har det vært én ting mindre å tenke på, sier Odd Stian Gullhav, salgssjef i Just Eat.
Odd Stian Gullhav, Salgssjef i Just Eat
Behovet for å utvikle en allerede etablert bransje
Selv om takeaway ikke er et nytt konsept, har det likevel vært behov for omstilling og utvikling av eksisterende tjenester for å kunne ekspandere og opprettholde en god standard i en usikker tid. Strenge smittevernskrav har hele tiden vært av høyeste prioritet hos Just Eat, som har bidratt til at både kunder og leverandører har følt seg trygge og ivaretatt ved bruk av deres plattform.
Vi i GlobalConnect heier på bedrifter som tenker nytt og ser nye muligheter i utfordrende tider, og er stolte av å kunne bidra til deres digitale reise videre.