Privat Bedrift Borettslag

Du er nå på bedriftsiden. Er du privatkunde? Bytt til Privat (tidligere HomeNet)

Flytting av fiberforbindelse

Fyll ut flytteskjema- så sjekker vi, om du kan få en lynrask fiberforbindelse på din nye adresse.

7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F

Spørsmål og svar om flytting av fiber.

Hvis dere vet deres nye adresse, men ennå ikke har flyttet firmanavn og organisasjonsnummer, kan vi hjelpe med å undersøke mulighetene deres. Kontakt oss her.

Hvis bedriftens navn eller organisasjonsnummer allerede er registrert på deres nye adresse, kan du sjekke med det samme om dere kan få lynrask fiberforbindelse fra GlobalConnect på ny adresse. Sjekk her

Ja! Dere kan flytte deres eksisterende GlobalConnect fiberforbindelse til en ny adresse.

Hvordan flyttingen håndteres best avhenger av en rekke praktiske forhold, som kan varriere etter hvor bedriften flytter fra og til.

Kontakt oss her så kan GlobalConnects spesialister rådgi dere om den beste prosessen når dere skal flytte fiberforbindelsen.

Flyttingen av en fiberforbindelse kan ta opp mot 12 uker, men vanligvis raskere. Om det allerede er fiberlinje fra GlobalConnect i lokalet, kan flytting skje på et par dager. Uansett vil vi gjøre vårt beste for å gjøre proessen så raskt og smidig som mulig.

Vi kan eventuelt levere en midlertidig 4G-forbindelse, så unngår dere å være uten internettforbindelse på grunn av flyttingen.

JA! Det er mulig å flytte deres eksisterende SmartFiber boks til deres nye adresse.

Flyttingen krever besøk av en tekniker som omkonfigurerer boksen. Kontakt oss her så vi kan avtale når vår tekniker skal komme på besøk.

Det er ulikt hvor lang tid det tar å flytte en GlobalConnect fiberforbindelse. Vi flytter forbindelsen deres så fort som praktisk mulig. Estimert leveringstid vil bli gitt i forbindelse med registrering av flytting.

Vi anbefaler imidlertid at dere kontakter oss om flytting minst 4 måneder før dere flytter. Dette for å sikre en rask og smidig overgang. Kontakt oss her.

Vi kan eventuelt levere en midlertidig 4G-forbindelse, så unngår dere å være uten internettforbindelse på grunn av flyttingen.

Hvis dere kontakter oss i god tid i forkant av deres flytting burde det ikke være noe nedetid. Flyttingen kan ta opp til 12 uker og vi anbefaler at dere kontakter oss så raskt dere kjenner tidspunkt for flyttingen, gjerne minimum 4 måneder før dere flytter. Kontakt oss her.

Som regel er det ikke noe problem å flytte en allerede eksisterende nettverksløsning til en ny fiberforbindelse, men vær oppmerksom på at det ofte er veldig dyrt å flytte eksisterende utstyr. Noen ganger kan det lønne seg å vurdere å oppdatere til en nyere løsning, som er mer effektiv, skalerbar og sikker.

 

IT-løsninger utvikler seg hele tiden og kan foreldes på noen få år. Hvis dere skal flytte er det derfor en ypperlig anledning til å gjøre opp status:

  • Har vi riktig nettverksløsning?
  • Har vi tilstrekkelig båndbredde?
  • Er vi godt nok sikret?

Kontakt oss for en gratis flyttesjekk. Så finner vi ut om dere har løsninger som matcher ambisjonene med bedriften i deres nye omgivelser.

Kontakt oss her for å avtale en gratis IT-sjekk i forbindelse med deres pågående flytting.

Kostanden med å flytte fiberforbindelsen avhenger av mange forhold, primært om det allerede er fiberforbindelse fra GlobalConnect i lokalene. Har du SmartFiber med ConnectCare er flytting av forbindelsen inkludert.

Kan din bedrift få fiber?

Fiber er markedets raskeste internettforbindelse.
Sjekk om din bedrift også kan få alle fordelene med lynrask fiber.

Fyll ut skjemaet under, så kontakter vi deg så raskt som mulig.

Kan din bedrift få fiber?

Fiber er markedets raskeste internettforbindelse. Sjekk om din bedrift også kan få alle fordelene med lynrask fiber.