Nyheter / Pincho Nation på nett med GlobalConnect

GlobalConnect har signert en flerårig avtale med den innovative restaurantkjeden Pincho Nation om leveranse av fiber, og nettverksløsninger til kjeden i hele Norden.

Pincho Nation er en appbasert restaurantkjede der gjestene booker bord, bestiller mat og betaler gjennom appen. Kjeden startet i Sverige i 2012 og har vokst raskt gjennom franchise til mer enn 70 restauranter i Sverige, Danmark, Finland og Norge. I Norge har kjeden to restauranter i Oslo og en i Porsgrunn, og ser for tiden på flere etableringsmuligheter, blant annet i Trondheim, Bergen, Kristiansand og Stavanger. Restaurantkjeden er kjent for sin ekstravagante innredning, fargerike drinker og et godt utvalg av småretter fra hele verden.

– Vi er veldig glade for å ha med GlobalConnect som partner når vi nå skal ekspandere vår virksomhet i Norden og videre ut i verden. Vi som ligger helt i front når det gjelder digitalisering av restaurantbransjen, setter naturlig nok høye krav til et godt nett og mulighet for raskt å få hjelp og støtte til våre restauranter. Medarbeiderne der ute er på plass for å gi våre gjester en god matopplevelse, ikke surre med routere og wifi, sier Ronnie Persson, IT-sjef i Pincho Nation.

GlobalConnect skal levere SD-WAN som gjør det mulig for Pincho å koble sammen alle restaurantene, og samtidig ha sentral kontroll på hele nettet helt ned til app-nivå. Oppkoblingen med restaurantene skjer primært via fiber, og har backup med 4G slik at restaurantene aldri er uten nett. I tillegg skal GlobalConnect levere en fullt ut managed løsning for LAN og WiFi som gir kjeden et stabilt og sikkert nettverk med kontinuerlig overvåkning.

– Pincho Nation er en spennende kunde å jobbe sammen med. De har helt tydelige og strenge krav til leveranse og sikkerhet. Når digitale løsninger er en så tydelig ingrediens – i alt fra booking og bestilling til kundeklubb – for konseptet, må Pincho Nation ha det aller beste vi kan by på. Med en ende-til-ende managed løsning, får de nettverk som en tjeneste og kan konsentrere seg om å levere gode opplevelser til gjestene, sier Charlotta Rehman, administrerende direktør i GlobalConnect Norge.

Andre selskaper innen hotell- og restaurant som allerede benytter seg av tilsvarende tjenester fra GlobalConnect inkluderer blant andre Nordic Choice Hotels, Egon og McDonalds.