Presse / Nettverk fra GlobalConnect er rett medisin for NMD

GlobalConnect utvider samarbeidet med Norsk Medisenaldepot (NMD), som har signert en bred avtale om bredbånd og nettverkstjenester til selskapets to apotekkjeder Vitusapotekene og DittApotekt over hele landet.

NMD er en av de største leverandørene av legemidler og helserelaterte produkter via apotek, og har gjennom sin egen apotekkjede, Vitusapotekene, mer enn 300 apoteker og 2000 medarbeidere i hele Norge. I tillegg leverer NMD til den frivillige kjeden Ditt Apotek med ytterligere 75 utsalg. Alle apotekene, samt hovedkontor i Oslo, lager og distribusjonssentraler er omfattet av den nye avtalen med GlobalConnect.

– Vi har en lang og god relasjon med NMD, og det er veldig spennende for oss å være med på å oppdatere og fornye hele deres digitale infrastruktur. Dessuten kjennes det riktig og viktig å bidra til en så samfunnskritisk tjeneste blir levert på en moderne og driftssiker måte, sier Frode André Svendsen, Head of Direct Sales Large Account i GlobalConnect.

Alle MNDs nærmere 400 lokasjoner blir satt opp med IP-VPN og telefoni, samt SmartConnect-porteføljen fra GlobalConnect som omfatter blant annet SD-WAN, managed LAN & WiFi og smarte sikkerhetsløsninger.

-Som stor helseaktør stiller vi ekstra høye krav til våre nettverks- og sikkerhetsløsninger. Vår grossist- og apotekvirksomhet er avhengig av et stabilt og sikkert nettverk, slik at vi kan levere helsefaglige tjenester av høy kvalitet til privatkunder, helseforetak og legekontorer. Ved liv og helse må nettet alltid fungere og være sikret, sier Tom-Erik Korsviken, Direktør Strategi & IT i Norsk Medisenaldepot AS.

GlobalConnect startet utrullingen allerede i mars, og regner med å ha dekket alle NMDs egne og tilknyttede apoteker i løpet av november 2023.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg. Fyll ut kontaktskjemaet under så kontakter vi deg så snart som mulig.