Presse / GlobalConnect lanserer SmartConnect

GlobalConnect lanserer SmartConnect, den første fullt integrerte nettverksløsningen for store bedrifter, som lover bedre oversikt, forutsigbare kostnader og høyere sikkerhetsnivå mot cybertrusler.

SmartConnect fra GlobalConnect er en alt-på-ett-sted-økosystem som samler alle konnektivitetsprodukter og IT-tjenester i én håndterbar løsning. SmartConnect er GlobalConnects primære produktsatsning rettet mot store bedrifter og offentlige virksomheter fremover. Denne typen store bedriftskunder har stadig høyere krav til å ha én ansvarlig partner for IT- og nettløsningene, og med SmartConnect-porteføljen garanterer GlobalConnect robusthet og sikkerhet, til en fast månedspris.

Som et resultat av stadig mer digitaliserte måter å jobbe med virksomhetens nettverkstilkoblinger på, blir sikkerhet og IT-løsninger stadig mer sammenfiltrede og komplekse innenfor alle bransjer. Derfor bestemte vi oss for å bygge SmartConnect – en problemfri og håndterbar alt-på-ett-sted-løsning. Det hjelper kundene våre med å samle alle nettverksproduktene sine under ett tak, i et enkelt grensesnitt, og sørger for at de fungerer sømløst sammen på en sikker og beskyttet måte. Det som tidligere krevde forskjellige leverandører, tjenester, portaler, prisplaner, hardware og interne eksperter, finnes nå i én enkelt ende-til-ende-løsning. Dette gir kundene mer tid til å fokusere på å vokse og utvikle virksomheten, og mindre tid på å administrere deres interne IT-oppsett, sier Yan Zheng, Director Digital Solutions i GlobalConnect

SmartConnect-økosystemet kommer i første omgang til å bli tilbudt bedriftskunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Flere store kunder, særlig innen detaljhandelen, er allerede i gang med å innføre SmartConnect.

GlobalConnect er i en unik posisjon, og tilbyr en one-stop-shop, gitt at vi eier hele verdikjeden – fra fiberen i bakken til datalagring i skyen. Dette betyr at alle tjenester fungerer sømløst sammen og individuelt, mens våre kunder kun har ett kontaktpunkt og en kontrakt for hele oppsettet, sier Zheng.

Forenkler oppsettet

SmartConnect er en managed nettverksløsning, som blant annet inkluderer SD-WAN, Managed LAN, det underliggende fibernettverket, i tillegg til innebygde sikkerhetstjenester. I utviklingen av SmartConnect har brukeropplevelsen spilt en sentral rolle, noe som har resultert i en tjeneste som ikke krever tidligere erfaring eller ekspertkunnskap for å sette opp og komme i gang.

– De fleste bedrifter, små som store, bruker i dag gjerne flere ulike leverandører for nettverk og sikkerhet. Disse oppsettene blir veldig rotete og sårbare med mangelen på oversikt og kontroll. Med de økende nivåene av cybertrusler, blir en mer og mer sammenfiltret og risikabelt. Med SmartConnect fra GlobalConnect kan bedriftene samle alle sine nettverks- og sikkerhetsløsninger under ett tak, med én ansvarlig kontakt, én avtale og én fast månedspris. Vi kobler opp og kobler sammen virksomheten, hele veien fra infrastruktur til WiFi og skaper en trygg og rask vei til skyen. Vi tar et helhetlig ansvar i én samlet løsning, sier Charlotta Rehman, administrerende direktør i GlobalConnect Norge.

Rehman forteller videre at du som IT-ansvarlig ikke trenger å gå «all-in» med hele porteføljen, men kan starte i det små, bruke ett eller noen få produkter i SmartConnect-porteføljen, og deretter skreddersy oppsettet og bygge videre på dette for å få alle fordelene i den fulle SmartConnect-opplevelsen.

– Med SmartConnect fra GlobalConnect trenger du aldri å bekymre deg for hvem som håndterer hva, vel vitende om at du har et fremtidssikret oppsett for dagens og morgendagens behov, lover Rehman.