Presse / Fagforbundet velger GlobalConnect

GlobalConnect utvider samarbeidet med Fagforbundet, som har signert en bred avtale om bredbånd og nettverkstjenester til forbundets kontorer over hele landet.

Fagforbundet er landets største arbeidstakerorganisasjon med over 400 000 medlemmer og er en del av LO. Med kontorer på flere steder i Norge, har organisasjonen behov for sikkert, pålitelig og raskt internett. Det får de nå gjennom en ny avtale med GlobalConnect.

– Vi er stolte og glade over at Fagforbundet har valgt å gå videre med oss, og gir oss tilliten til å tilby et bredt tjenestetilbud for Fagforbundet over hele Norge, sier Frode André Svendsen, Head of Direct Sales Large Account i GlobalConnect.

Avtalen omfatter 20 lokasjoner på fiber med 4G backup samt diversitet på hovedkontoret på St. Olavs plass i Oslo. Alle kontorene får kablet og trådløs internettoppkobling, Managed LAN & Wifi, fra det lille lokalkontoret til forbundets 8-etasjes hovedkontor. GlobalConnects Managed SD-WAN (software-defined wide area network) knytter alle lokasjonene sammen i ett felles nettverk, under full kontroll.

– Vi kjenner GlobalConnect godt etter å ha fått levert fiberbredbånd fra selskapet over flere år. Det har vi vært veldig fornøyd med. Nå samler vi flere av våre behov for nettverkstjenester hos GlobalConnect, og ser frem til mindre kompleksitet og en mer friksjonsfri hverdag. Særlig har vi blitt imponert over selskapets proaktive og effektive kundeservice, som faktisk klarer det kunststykket å levere over forventing, sier, Tommy Due-Løvaas, leder IT og digitalisering hos Fagforbundet.

GlobalConnect har startet utrulling av Managed LAN & WiFi til Fagforbundets mange lokasjoner, og regner med å ha koblet opp alle kontorene innen utgangen av tredje kvartal 2023.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg. Ring oss på telefon 38 99 01 18 eller fyll ut kontaktskjemaet under så kontakter vi deg så snart som mulig.